Följ oss

onsdag 23 juni 2010

Criss cross kort

Hej! För er som tyckte att måndagens kort som visades här
i bloggen skulle vara skojigt att prova på så kommer
en enkel tutorial idag.
Börja med att klippa till kortbasen av cardstock; 30 cm brett
och valfri höjd (jag har använt 10 cm). Biga på 10 och 20
centimeter och markera från mittenbigningen till de yttre
hörnen som jag har markerat.
Klipp bort de övre hörnen och ...
..... använd sedan dessa hörnbitan som mall för ditt mönstrade papper att dekorera den fliken som ska vikas in. Lägg klisterremsa eller lim enligt markeringarna nedan.


Fäst mönsterpapperet på fliken som ska vikas in mot mitten.
Vik in en flik i taget och fäst nertill och utefter mitten.

Kortet är klart att dekorera. Själv valde jag att stansa ut små figurer samt dekorera en bit cardstock (9 x 8,3 cm) med en bit mönstrat papper och en liten snutt band mellan de båda papperen.

De små utstansade fjärilarna har jag satt två och två för att få lite 3D effekt, men det går naturligtvis lika bra att dekorera med blommor, band, brads eller vad du nu kan komma på!
Och så här blev det färdiga lilla kortet. Jag har ännu inte stämplat något budskap eller skrivit något - så det är upp till läsarens fantasi att hitta på något individuellt! Lycka till med ditt Criss cross kort!


Tack för titten!

Väl mött på Stämpel och scrapmässan i Leksand nästa helg -
Scrapparazzi kommer att vara på plats med mycket fint,
bland flera blomstämplar samt stämplar med barnmotiv!!

. . . . . . .


DT Charlotta





15 kommentarer:

  1. jätte fint!! Ska prova göra kortet!! Tack!!

    SvaraRadera
  2. bra förklarat !!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera