Följ oss

fredag 3 juni 2011

Tips & Trix: Konfettikort

Idag gav jag mig på att försöka göra något kreativt och vackert av det "konfetti" som man tömmer ur en vanlig hålslagare. Jag tömde ut det som fanns och bestämde mig för att färga in det vita med två olika mister, lila och blått. Jag behövde spraya på riktigt nära håll, annars flög konfettin omkring. Jag vände på högen konfetti och rörde om innan jag bytte färg för att få lite variation. Sedan la jag konfettin utspridd att torka.


När konfettin hade torkat skar jag till en liten kvadrat och inkade kanterna i matchande färg.


Jag strök transparant lim över kvadraten och hällde på konfettin.


Jag limmade i några omgångar för att få lite mer av en lager-på-lagereffekt och pressade emellanåt fast konfettin med hjälp av ett papper för att slippa bli så kladdig om händerna.


Jag fäste sedan konfettin med 3D-lack (det blev lite för mycket på vissa ställen :)) och klistrade cardtoppern på en lila kortbas. Klart!


I have made a card topper with confetti from a regular hole puncher. I sprayed the confetti with mist and fixated it on a square piece of white card stock with transparent 3D-laquer.

/ DT Jennie

2 kommentarer:

  1. Cornelia/Sorken3 juni 2011 10:25:00

    Häftigt! Fick mig att tänka på syrener...

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Liknande tavlor såldes i Öregrund för nåt år sen... priset var på över 1000kr tavlan! :D

    SvaraRadera