Följ oss

tisdag 24 april 2012

Pennställ av toarullar



 Kommer ni ihåg pennskrinet som Sollan gjorde för ett tag sedan? Jag tog inspiration av henne och använde mig av toarullar och ett gammalt flingpaket för att göra detta pennställ för skrivbordet.

Jag började med att spara två toarullar. Drick mycket vatten, så går det fortare ;)


 Jag skar av den ena rullen ca 4 cm för att få tre rullar i olika höjd. Sedan målade jag dom med vit acrylfärg.


Jag valde att dekorera mina rullar med decopage, så medan färgen torkade valde jag servettmotiv. När servetterna var applicerade och torkade så gjorde jag bottenplattan.


 Den är gjort av en tillskuren flingkartong som jag sedan klädde med cardstock. Min platta blev 11,5x18cm


 Dags att dekorera det sista på toarullarna och plattan innan du limmar fast rullarna. Min minsta rulle fick ett band och rosett av ett beige sidenband. Fågeln är i härlig sammet och washitapen tar upp flygtemat.



Jag gjorde ett litet memoblock med hjälp av Bind-it-all, men man kan ta vilket litet block som helst. Pilla bara försiktigt upp spiralen på blocket så kan du dekorera framsidan. Här har jag använt samma servettmotiv som till den största toarullen, washitape och ordet Memo med hjälp av Saf Mat. Blockets pärmar är gjorda av flingkartongen och klädda med cardstock.


 Blocket på plats med lite band knutet i spiralen


 Sammetsfågel (rub-on)och lite halvpärlor.


 Insidan av blocket. Litet löv av sammet (rub-on). Blocket sitter mot bottenplattan med en flik cardstock dekorerad med washitape.

Materiallista: 
Rub-on, Printery från Prima 
Cardstock
Toarullar
BIA-spiral
Smalt band


Det var allt för mig idag, nästa gång blir på fredag, men då hoppas jag att ni möter mig i butiken i stället och hjälper oss att fira 5 år :) 

Hi,
I have played with ordinary toilet paper rolls. With a little help from a cereal box and you have your self a stand for pencils and stuff at your desk.

Ha de /Have fun
DT-Mien
















5 kommentarer:

  1. Läckert!! Gillar set. Men jag saknar en matchande washitejpad penna. ;-)

    SvaraRadera
  2. WOOW supersnyggt!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. En bra idé och riktigt snyggt! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefiffigt och snyggt med de stora fjärilarna!

    SvaraRadera