Följ oss

fredag 14 september 2012

Altrat - CD-skiva till nära och kära

När framkallade du bilder senast? Tillhör du den allt växande skaran som har alla sina bilder på datorn? Jag har alla mina bilder huller om buller på en extern hårddisk. Det har blivit ett antal genom åren. Istället för att framkalla några enstaka bilder till nära och kära så kan du spara ner de på en CD-skiva. Det är lätt att ha de i tidsordning då! Dekorera framsidan (och baksidan) och vips har du en uppskattad present till exempelvis far-och morföräldrar.

Så här gjorde jag: Jag har gjort en enkelsida av cardstock som är dekorerat med ett foto på huvudrollsinnehavaren och med en spetsram. Bakom fotot har jag skurit ut en bit cardstock. Den observante ser att det är de färgerna som användes i tisdagens alster.

På baksidan har jag använt en plastficka från Scrappers Choice och lagt i en "avsändarlapp". Den svarta kanten på CD-fodralet har jag täckt med washi-tejp.

Jag utlovade några olika textalternativ. Det är busenkelt. Trixet är att inte göra för tätt mellan bokstäverna och bara dekorera öppna "ändar". Annars blir det lätt grötigt. Jag har textat med versaler i de två första exemplen och fyllt i "ändarna" med fyllda hjärtan och fyllda stjärnor. I de två senare exemplen har jag använt gemener och dekorerat med fyllda cirklar och fyllda kvadrater.


Vi ses om fyra veckor! Hoppas att du får en fin helg!

More and more people are saving their pictures on the computer. An appreciated gift to for example grand-parents is a cd with the latest pictures of the family. Why not decorate the frontpage with a picture of the leading character? See you in a month! Have a nice weekend!

DT Nina

1 kommentar: