Följ oss

fredag 12 oktober 2012

Tre kort på en timme

Ibland behöver man få till ett kort snabbt. Här har jag gjort exempel på tre grattiskort som du gör under en timme. Jag lovar!

Kort 1. Prinsesskrona
Storlek: 4 x 6 inches (dubbelt)
Här behöver du cardstock, en dekoration (här ett journalingkort), en stämpel och ett band. Det går självklart att skriva din hälsning för hand! Jag har klistrat prinsesskronan i det ena hörnet och stämplat grattis i det andra för att skapa symmetri i kortet.
Kort 2. Flaggspel
Storlek: 4 x 6 inches (dubbelt)
Här behöver du cardstock, mönstrat papper, stämpel. Jag har klistrat på ett mönstrat papper, stämplat grattis på ett vitt papper som jag klistrat fast med 3D-kuddar. Flaggspelet och flaggorna kring grattis är utklippta från ett cardstock.
Kort 3. Jordgubbar
Storlek: 6 x 6 inches (dubbelt, "dörrvikning")
Här behöver du cardstock, mönstrat papper, stämpel och washitape. För att göra cirkeln har jag använt en cirkelstans. Det här kortet viks vid 3' och 9'. Jag har dekorerat insidan med jordgubbspapper och klippt ut några jordgubbar som jag fäst med 3D-kuddar på framsidan. Grattis-delen är också fäst med 3D-kuddar.



För samtliga kort har jag använt en grattisstämpel, svart stämpelfärg och genomskinligt embossingpulver. Just det här grattismotivet är slut i webbutiken men det finns flera andra fina grattisstämplar. Kika här!

Dessa kort är således enkla. Du kan lägga till olika detaljer. Du kan exempelvis chalka kanterna och/eller göra symaskinsstygn. Du kan även lägga till blommor och/ eller bling bling. Du kan klippa ut flera motiv från ett mönstrat papper och/eller använda flera stämplar.

Just nu har Scrapparazzi 30% på alla träklossmonterade stämplar. Kika in i webbutiken eller om du har vägarna förbi Torkel Knutssonsgatan.

Vi ses om fyra veckor! Ha en fin pysselhelg!

Here are three birthday cards that you make in less than an hour. If you want to have more details on the cards you may add some colour, flowers or "bling-bling". See you in a month! Have a nice weekend!

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar