Följ oss

tisdag 1 januari 2013

God Fortsättning!

Gott Nytt År! 2013! Tänk att det är ett nytt år. 365 dagar fyllda med överraskningar, glädjeämnen, ledsamheter, hopp, drömmar och förhoppningsvis, mycket pyssel.

Så här i inledningen på det nya året har jag valt att göra ett flaggspel av "rester" och knåpat ihop god fortsättning. Det var väldigt roligt på många sätt. Dels blir det dekorativt när det är så många olika färger, dels kommer spillbitar och överblivna dekorationer väl till användning.

Det går ju att skriva vad man vill; grattis, hurra, happy valentine, glad påsk, midsommar... ja tiden går fort!









Jag gjorde en vimpelmall och sedan gjorde jag så många vimplar jag behöver, i det här fallet sexton stycken. Sedan dekorerade jag vimplarna med olika papper, utklippta motiv, olika dekorationer. När jag fäste fast vimplarna knöt jag en knut på vardera sidan så att de inte glider omkring.
Bokstäverna kan du antingen skriva för hand, stansa ut något alfabete du har hemma eller använda klisterbokstäver.

Happy New Year! My first blog contribution for 2013 is a pennant flagging made of different design papers and decorations.

DT Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar