Följ oss

fredag 22 februari 2013

Jag ville också flyga

När jag fick höra att DT Mien skulle göra luftballonger så blev jag så sugen och inspirerad. Så här kommer min variant.



Jag har använt grå och vinrött cardstock, ett småprickigt mönstrat papper samt guldband. Och så broderigarn.



Damen i ballongen är ett klistermärke från samma ark som jag tog blommorna ifrån på hjärtat tidigare i veckan. Jag satte det på en bit vit cardstock och klippte runt.




När jag skulle göra min ballongkorg stansade jag först ut en cirkel i lagom storlek och sedan mätte jag ut en bit cardstock som gick runt den. Jag vek upp ena kanten för att få en stadigare botten...




...sedan klippte jag upp jack. Då blir det lättare att böja samtidigt som man har något att fästa bottenplattan på.




Själva ballongen är gjord av remsor. Jag gjorde hål i ena ändan för att kunna fästa ihop dem med ett jungfruben/brad.



Den andra sidan vek jag upp. Det bildar 'halsen' på ballongen.

I got inspired by DT Miens air balloons and had to make my own. Not the easiest thing I've made, but fun. Have fun you too!

 Ja, det här var inte det lättaste jag gjort, men det var kul och klurigt. Ha kul ni också!

DT Cornelia/Sorken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar