Följ oss

fredag 28 juni 2013

Ett litet hus

Jag gillar att experimentera. Det är kul att hitta på nya saker. En dag när jag tittade på barnprogram med min son var det pyssel på TV. Programledaren gjorde flera hus av en kortlek. Nu kommer jag inte exakt ihåg hur hon knåpade ihop husen. Jag gjorde ett eget experiment:

Ett prickigt hus med vita knutar. Det är väl en dröm?!! Jag har använd designark från Landstoken. Det är dubbelsidigt med stora vita prickar på ena sidan och mindre vita prickar på andra sidan. Sedan har jag gjort taket och knutarna av vanligt vitt cardstock. Taket har även fått en liten spets. Det är Marta Stewarts Doily Lace. Scrapparazziloggan är från webbplatsen. Rosorna är från Landstoken. Bokstäverna är genomskinliga med svart text. Glasspinnar kan användas till mycket. Det har vi sett tidigare, t ex när Mien har knåpat ihop en skattkista. Här har jag gjort en öppettiderskylt.

Scrapparazzi har generösa öppettider i sommar! Öppet som vanligt med undantag för lördagsstängt imorgon 29 juni och nästa lördag 6 juli. Webbutiken är öppen men ordrar packas först 12 juli.

-------
Uppdaterat 2013-07-22
Här är mallen till ett något modifierat och förbättrat hus. Dekorationerna och husknutarna är bara att "sätta dit".

------
Ha en fin helg!

For those of you who have not been to the store at Torkel Knutssonsgatan, I have to be honest and admit that Scrapparazzi is not a red house with dots. Nevertheless, well worth visiting! Normal opening hours except for the two coming Saturdays (June 29, July 6).

Have a nice weekend!

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar