Följ oss

fredag 23 augusti 2013

En växande gåva

Jag hade en idé i början av sommaren om att göra kort och skicka med en fröpåse till vänner. Sommaren var ju så fantastiskt fin så det blev inte så mycket pysslat - som jag hade tänkt mig. Vi har varit väldigt mycket ute i det vackra vädret. Det känns som sollagret är fyllt till bredden. Hur som helst. Nu har jag gjort ett tackkort med en fröpåse inuti.




Det här kortet är 6'' x 12'' där jag vikt vid 4'' och 8''. Det för att jag ska kunna göra en ordentlig ficka och stoppa ned min fröpåse. Det är alltid lite knepigt hur man ska sätta fast fickan så att inte limningen tar så stor plats. Jag har använt mig av extra stark dubbelhäftande tejp. Det går självfallet att limma också. Framsidan dekoreras av Pion Designs designark och självhälftande bokstäver (finns i markbutiken i Stockholm). Jag har även dekorerat insidan där fröpåsen sitter med tårtpapper och ett citat från samma designark. Jag har virat ett band runt kortet och gjort en enkel rosett. Scrapparazzi har ett fint urval av organzaband just nu.

Nu är det snart helg! Har du tid för pyssel? Hoppas du får en fantastisk helg!

At the beginning of the summer I had an idea to send small paper bags with different seeds to sow to friend. I still have the idea. Maybe next year? Have a nice weekend!

DT Nina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar