Följ oss

torsdag 6 februari 2014

Girlang av hjärtan

Nu är alla hjärtans dag bara en vecka bort, och även om man inte drar på hur mycket som helst, så kan det kanske vara kul att göra middagsdukningen lite speciell i alla fall?
Jag har gjort en girlang av hjärtan till mitt middagsbord. Den är lätt att göra och går faktiskt väldigt snabbt.


Du behöver:
Papper som du tycker är vackra. (30,5x30,5 cm) (jag har använt en röd cardstock och ett vacker papper från Pion Design)
Häftapparat

Börja med att skära dina papper i 1" (2,5 cm) breda remsor. Jag har använt ett papper som är helt rött och ett som är rödrosa på ena sidan och cremefärgat på den andra.

Vik alla dina remsor på mitten. Den sida som du vill ska synas på utsidan av dina hjärtan blir insidan på dina vikta remsor. Jag vill ha den rödrosa sidan på utsidan, så mina remsor blir cremefärgade på utsidan.


Har du olika papper bestämmer du dig för vilket mönster du vill bilda. Vartannat eller var tredje kanske? Jag vill ha vartannat, så jag tar en helröd och en cremefärgad remsa och lägger den ena i den andra.

Jämna till kanterna och häfta ihop dom två remsorna. Min röda remsa är nu helt dold av den yttre cremfärgade remsan.

Vik ner sidorna på den yttre remsan så att ett hjärta bildas. Ha nästa remsa redo för att bilda nästa hjärta på girlangen.

Placera nästa remsa över botten på det första hjärtat och jämna till kanterna, häfta ihop så att det ser ut som på bilden och vik ned kanterna så att hjärtat bildas. Fortsätt med nästa remsa på samma sätt.

Fortsätt med remsa efter remsa tills din girlang är så lång som du vill ha den. Avsluta med att vika ihop toppen på den allra första remsan så att även den bildar ett hjärta. Häfta ihop.

Hi,
Valentines day is just around the corner. I made a garland that is fast and esy to do and that will make your dinertable look good even if you dont selebrate valentine that mutch.


Hoppas att ni alla får en fin alla hjärtan, vare sig ni firar det eller ej

Kreativa Teamet - Mien





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar