Följ oss

fredag 24 oktober 2014

Spöken överallt!


Grått, kallt och regnigt ute? Leta rätt på Spöket på Canterville med Stig Järrel på Spotify och kura ihop vid pysselbordet. Här kommer lite mera spöktips.


Jag gjorde mitt ena spöke ungefär som Zornitsas med silkespapper till huvud. Till det andra spöket använde jag en styrolitkula.


Jag tog ett grytlock och ritade rundlar på silkespapperet och klippte ut.

Liksom Zornitsa satte jag några limklickar på huvudet innan jag lade över och formade silkespapperen. Det här är verkligen ett lättgjort och tacksamt pyssel men inte mindre roligt för det.


En fördel med att ha huvudet i silkespapper är att det är lätt att dra igenom nål och tråd om man vill hänga upp spöket.


Ögonen gjorde jag genom att använda ett vanligt hålslag på svart papper, Man kan också använda en håltång om man har det och inte vill klippa för hand. Det kan vara lite pilligt att klippa runt när det är så smått.


Nu vågar jag nog inte sitta kvar här. När de här läskiga varelserna kryper och svävar emot mig. Hu!

Ha en trevlig pysselhelg och trevligt höstlov till er som har det.

Ghosts made out of tissue paper. One with a styrofoam head and the other with crumpled up tissue paper for it's head. Fun and easy to make. I hope they don't scare you too much. Have fun!

Kreativa teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar