Följ oss

torsdag 23 april 2015

Återvinning - av ett bokomslag

Jag räddade en bokomslag från en bokvandal för ett tag sedan. (Man kan göra mycket fint med sidorna ur en bok.)


Jag målade boken med akrylfärg, men lämnade större delen av framsidan ifred. Sedan gjorde jag hål och satte dit två metallringar (albumringar) för att kunna stoppa in nytt innehåll. 


Ett litet tips: Ta en bit kartong och vik den till samma bredd som ryggen på boken du ska använda. Gör sedan provhål i kartongen och testa med en ring att det går att öppna boken, öppna ringen och fylla på papper.


Just nu har jag anteckningspapper i min nya fina pärm.


Skulle man vara missnöjd med placeringen av hålen så är det inte hela världen. Det är bara att fylla igen de gamla hålen, måla över och/eller sätta någon form av dekoration över och så stansa nya hål.


I've recykled a book cover by painting it and putting binder rings through it. Now I have note papers in it. Have fun!

Det var det lilla för idag. Ha kul!

Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar